dijous, 4 de juny del 2015

4º de ESO se despide de nosotros

JULIO ¿Cual ha sido el mejor curso de mi vida ?
Para mí, el mejor curso de toda mi vida ha sido 4 ESO. Porque las experiencias vividas este año han sido espectaculares, como por ejemplo el viaje a Italia. Y por último, 4 ESO se ha pasado realmente rápido.

CARLA ¿Experiencias de infantil?
Las mejores experiencias de infantil para mí fueron conocer a todos mis compañeros y la granja escuela en Bocairent. También porque éramos pequeños y es una época muy bonita de la vida; nos lo pasamos muy bién.

GERMAN ¿Qué me llevo del Convent ?
Este colegio me he dado muchas cosas bonitas, sobre todo los amigos. Hemos hecho muchas actividades juntos: ir de excursiones, ir a la granja escuela, muchos viajes inolvidables, como el viaje a Italia, que para mi fue espectacular, conociendo a gente nueva de Pego. Y por mucho que los criticamos, que hablamos de ellos si nos suspenden, ellos nos han enseñado mucho, o incluso, todo; ellos son los profesores.

ANDREA J ¿Cómo es nuestra clase?
Nuestra clase es extrovertida, cogemos confianza con los profesores y les hablamos como si fueran amigos nuestros, no sabemos callarnos, y no podemos estarnos quietos. Cuando queremos somos muy inteligentes, pero nos falta aplicarnos.

Julio M., Carla E., Germán P., Andrea J.

4º ESO



Matí de rodatge

El dia 27 de maig, els alumnes de 4t d'ESO començàrem el nostre últim projecte, els booktrailers amb l'ajuda d'Encarna i Xavier.
Ens vam organitzar en cinc equips i ens vam distribuir les funcions (director, càmera, script, actors), i Xavier ens va donar alguns consells per a gravar.
Hem aprés a utilitzar la claqueta i els passos  imprescindibles a seguir en tot rodatge (silenci, càmera, gravant, toma, acció).
Ara sols ens queda l'edició dels booktrailers i més tard ja els publicarem acabats al blog.
Elena Ferre i Andrea Lizandra
4t ESO



VESPRADA SOLIDÀRIA PER HESED PERÚ

Divendres passat, 22 de maig, va tindre lloc al nostre col·legi la Vesprada Solidària per Hesed Perú (www.hesedperu.org), que com sabeu és una ONGD franciscana on religiosos i seglars treballen per millorar la qualitat de vida en general de molts pobles situats en la zona amazònica del Perú.
L’activitat que vam preparar enguany amb l’objectiu de col·laborar amb aquesta ONGD va tindre lloc al pati del nostre col·legi. Va ser un dia molt especial ja que vam poder compartir una bona estona tots junts: alumnes, professors i famílies.
El dia va començar rebent la visita de Rita, una de les responsables de HESED, la qual va fer xarrades en 4 cursos: 6é de primària, 1r, 3r i 4t d’ESO. A través d’una projecció els va mostrar quina és la realitat dels xiquets i xiquetes peruans que viuen en la zona selvàtica, així com la de les seues famílies. Els problemes que provoquen les riuades així com les accions que mamprenen els frares i les monges que allà es troben: millora d’habitatges, menjadors infantils, punts d’atenció mèdica, instrucció de voluntaris per fer de sanitaris en les seues comunitats...
Ja per la vesprada, tot el col·le ens vam posar en marxa i vam començar fent jocs solidaris al pati. En aquesta ocasió, els alumnes de 3r i 4t de secundària van ajudar junt als professors a conduir i dinamitzar els diferents jocs, on els alumnes se n’adonaren de la importància d’ajudar i compartir amb els altres.
Al mateix temps, a la biblioteca del nostre col·le va tindre lloc una xarrada per a les famílies. Teresa Oliver Climent, metge psiquiatre i presidenta de l’ONGD Hesed Perú va ser l’encarregada de portar endavant esta xarrada que portava com a títol: “AJUDA AMB LES TEUES MANS, AJUDA AMB EL TEU COR”.
Tot seguit, va començar la part més esperada pels nostres alumnes: la venda de les manualitats que ells/es havien estat elaborant per a aquest dia amb tanta il·lusió i ganes. Vam fer una espècie de “paradetes” on cada classe venia el que havia preparat i tots aquells que volien ho podien adquirir a un “mòdic preu”.
A més a més, contàvem amb una zona de berenar. En ella l’AMPA i el claustre de professors es van encarregar de preparar-ho perquè tots i totes poguérem menjar i beure alguna coseta.
Finalment, comptàvem també amb una zona destinada a informació i exposició de l’ONGD, i tots aquells/es que ho van desitjar, van poder preguntar i rebre informació a mans d’una responsable de HESED.
Pensem que la jornada va ser un èxit; tant les manualitats com el berenar “van volar” i això és un molt bon senyal, ja que gràcies a la col·laboració i participació de tots i totes, hem pogut recaptar per a HESED la quantitat de 875€.
Pastoral vol agraÏr i donar les gràcies a tots els que heu fet possible que molts xiquets i xiquets del Perú siguen més feliços: a Rita i Teresa que sempre estan a la nostra disposició, a tots els alumnes del nostre col.le, al claustre de professors, i com no a les famílies, ja que amb elles estem segur que podem seguir realitzant moltes de les activitats que fem.

MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES, i pel que fa a aquesta activitat: fins l’any que ve!
DEPARTAMENT DE PASTORAL


























dimecres, 3 de juny del 2015

Visita d'Andreu Valor a 3r ESO

Hem escoltat 3 tem,es d'elo relacionais amb el consum responsable i la justícia social. va ser una vesprada molt amena i interessant!
Els temes que ha cantat són "En les nostres mans", "Pare" ,"Vull ser com tu".


divendres, 8 de maig del 2015

FIN DE SEMANA SACRAMENTAL

El pasado fin de semana nuestros alumnos de 3º EP, 6ºEP, 1º ESO y una alumna de 3º ESO estuvieron de fiesta junto con sus familias, amigos y compañeros del cole.

Los alumnos de 6º EP y de 1º ESO y una alumna de 3º ESO recibieron el pasado viernes el ‘don del Espíritu Santo’ al ser confirmados en la parroquia de El Salvador a manos de nuestro arzobispo-cardenal D. Antonio Cañizares Llovera. Fueron un total de 45 los confirmandos, en su mayoría alumnos del cole. La celebración estuvo concelebrada por varios frailes franciscanos, D. Ramón Micó y Joaquín Gandía párroco y vicario respectivamente y, Álvaro Almenar, secretario particular del  Sr. Arzobispo y canógigo de la S.I. Catedral.

Por otra parte,  los 17 alumnos de 3º EP que celebraron su primera comunión en nuestro colegio, lo hicieron en dos grupos, unos el sábado y otros el domingo. La celebración de la Eucaristía estuvo presidida por Fray Fernando Fuerte, guardián del convento. Después de la celebración, los niños bajaron al Monasterio de las Hermanas Clarisas para dar gracias, recitarle un verso y hacer su ofrenda a la Mareta.

A todos ellos y a sus familias, muchas felicidades y animarlos a seguir creciendo como cristianos, siguiendo las huellas de Francisco y Clara.