Enguany
la direcció dels col·legis franciscans ha apostat per la innovació educativa. Prova d’això és que els 4 col·legis de la província franciscana estem
encetant un nou camí a les aules: el treball per projectes.
Tal vegada alguns de vosaltres hàgeu sentit
parlar del treball per projectes (PBL), ja que són molts els mestres i
professors que hui dia estan incorporant aquestes noves metodologies. O tal
vegada hàgeu escoltat els vostres fills parlar del projecte que estan fent a l’aula.
També la premsa publica de tant en tant articles sobre el tema.
- Però, què
és el treball per projectes? Es tracta d’aprendre a través
dels treballs, dels projectes que els alumnes realitzen a l’aula. Hi ha un
producte final que els alumnes, juntament amb al professor, creen com a
resultat de tot el que han estudiat. Un projecte pot ser un experiment, un
concurs, un mural, un programa de ràdio, una excursió, etc.
- Per què
canviar? Perquè els temps han canviat i l’ensenyament ha d’adaptar-se als
canvis. Hem de fer el que estàvem fent, però, a més, incorporar les noves
tecnologies a l’aula, potenciar el treball cooperatiu, aprendre a expressar-se
en públic, crear espais per a la creativitat, etc.
L’objectiu final és que tot l’alumnat
adquirisca, al llarg d’Infantil, Primària i Secundària, les 8 competències bàsiques
necessàries per a la realització i el desenvolupament personal dins de la
societat del segle XXI.
Equip
Innova
La imatge correspon a la cartellera de l’entrada al
col·legi on apareixen el nom dels projectes dels 13 cursos.
L’han pintada Paola Cloquell i
Sara Molines, alumnes de 4t d’ESO.